کد مطلب:321248 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

استدلال به حدیث دینهم دینارهم، قبلتهم نساؤهم
بعد باز تتمه از تسدید خداوند خاتم انبیا (ص) را نوشته است تا آنكه گفته است آنچه حاصلش این است كه مدتها گذشت تا اینكه وحدت به كثرت مبدل شد و احكام
اسلام فراموش گشت و دینهم دینارهم و قبلتهم نساؤهم المهم اهواؤهم ما بقی من الاسلام الا اسم و من القرآن الا رسم مساجد و مصاحف را بذهب و جواهر زینت نموده اند و همین هم از علایم ظهور است و اكثری اقلا هر یوم یك جزو قرآن تلاوت می نمایند و احدی متذكر معنی آن نیست و در مدینه كه پنجاه درس فقه و اصول است یك درس قران و تفسیر نیست و اگر هم باشد همه بحث و مذاكره در این است كه كسی معانی آیات قرآن را نمی داند نعوذ بالله اگر مایه و مشعر و ادراك فهم آیات در خلق نبود چرا نازل فرمود و به چه جهت حجت است مصدق و مكذب صادق و كاذب صدق و كذب و اشتقاق هر یكی را هر عامی می داند و كذلك كافر و مؤمن مشرك و موحد ظاهر است نار و جحیم و عذاب الیم و عذاب مهین و خالدین فیها و جنت و ثواب و حور و قصور و انهار و نعیم نزد كل معلوم و واضح است و كذلك آیات كه آنچه به وحی الهی نازل و در این كتاب مستطاب ثبت شده آیات است مصدق به آیات را بشارت جنت فرموده و مكذب و كافر به آیات را وعید عذاب نموده و اینكه مفسر به رای را می فرماید فلیتبؤ مقعده من النار بیان حقیقة آنها است یعنی حقیقت جنت و نار و حور و قصور و انهار چه كه قبل یوم تاویل مخفی و مصون از عرفان و ادراك عباد است و یوم تاویل یوم رجع و ایاب است كه مصادیق ظاهر و مشهود است و علاوه حجیت كتاب و آیات مجمع علیه است و كذلك معرض و معترض آیات و كتاب از اهل نار است ضروری و بدیهی جمیع ملل و مذاهب است باری صدق رسول الله روح العالمین فداه الاسلم ظهر غریبا و سیعود علی ما كان غریبا و فی الحقیقة میزان همین است.